Dezember 30

Chrissies cineastische Woche 09.12.13 – 31.12.13

Auch dieses mal hat es länger gedauert, bis meine cineastische Woche online geht, aber das hatte ich euch ja auch schon angekündigt. Diese Rubrik wird sich im neuen Jahr auch etwas verändern. Sie wird nicht mehr wochenweise erscheinen und umbenannt, aber lasst euch einfach überraschen. 🙂

Das ist das Ende

Das ist apokalyptische Filme mag sollte sich mittlerweile rumgesprochen haben. 🙂 Das ich hier auch gerne bereit bin mich im humoristischen Sinn unterhalten zu lassen ist auch bekannt. Es war also keine Frage, dass ich mir “Das ist das Ende” anschauen musste. In der Hauptrolle spielen Seth Rogen, James Franco und Jay Baruchel sich selbst auf einer Party bei Franco mit anderen Hollywoodgrößen, als plötzlich die biblische Apokalypse eintritt.
Der Film überraschte mich derart, dass ich trotz der von mir meist verhassten Prollwitze etc. doch hin und wieder lachen musste. Ansonsten sagt der Trailer schon alles, ein Hollywoodrumgeblödel in einer apokalyptischen Szenerie. Als seichtes Popcornkino für zwischendurch ganz gut, aber wie auch erwartet keine Meisterleistung. Erfreulich fand ich, dass sich einige recht bekannte Stars hier nicht sehr ernst nehmen und Humor ist immer gut.

Elysium

Matt Damon! Was muss man mehr sagen? Für mich mausert er sich immer mehr zur absoluten Geheimwaffe Hollywoods.
In einer dystopischen Zukunft versucht Max (Damon) die ruinierte Erde nach einem schlimmen Arbeitsunfall zu verlassen und nach Elysium zu kommen, der Zuflucht für Superreiche im Orbit unseres Planeten und der einzige Ort, an welchem man noch angenehm leben kann.
Ein actiongeladener Kampf gegen Ungerechtigkeit und für das Überleben, der mir sehr gut gefallen hat. Es gibt zwar kleine Logikfehler und teilweise wurde die Story etwas hinter die Action gestellt, trotzdem ist “Elysium” für mich rundum gelungen. Ein Film, der unterhält, tolle Schauspieler hat und zudem eine Aussage trifft, über die man gerne einmal nachdenken sollte. Genau die “District 9” unbedingt weiterzuempfehlen.

Percy Jackson 2 – Im Bann des Zyklopen

Vom ersten Percy Jackson Film war ich damals sehr angetan. Ich bin sehr interessiert an griechischer und römischer Mythologie und das zusammen mit einem actiongeladenenen Jugendbuchabenteuer hat mich gut unterhalten.
Im zweiten Teil muss Percy nun das Halbgottcamp retten, dessen Schutzschild vergiftet wurde. Er und seine Freunde machen sich auf die Suche nach dem Goldnenen Vlies und müssen sich dabei wieder mit vielen mythologischen Dingen herumschlagen.
Ein Großteil des Casts wurde leider ausgetauscht. Zwar sind die jungen Freunde noch gleich besetzt, alle großen Gaststars aus dem ersten Teil tauchen aber entweder nicht mehr auf oder sind neu besetzt worden. Außer im Fall von Anthony Steward Head (Ja, da bin ich parteiisch 🙂 ) und Nathon Fillion ist dies leider schon ein großes Zeichen für den Qualitätverlust des Films. Zusammengeschustert und langweilig, ohne Magie und mit schlechten CGI-Tricks (die leider auch nicht durch die wenigen wirklichen handgemachten Spezialeffekte wettgemacht wurden). Wenn Chrissie bei Zombies einschläft, dann hat das echt was zu bedeuten. Leider eine Enttäuschung.

Kick Ass 2

Für meinen Freund und mich war Kick Ass 1 eine echte überraschung. Brutal, spitzig, witzig mit Aussage, wir haben den Film sehr gemocht. Kick Ass 2 kann hier leider nicht wirklich mithalten. Die einzelnen Kampfszenen sind zwar brutaler und heftiger als in Teil 1, jedoch verliert sich der Film oft in einer Teenieklamotte mit den typischen Problemen. Hit Girl möchte ein normales Leben, Kick Ass schließt sich einer neuen Superheldentruppe an und trotzdem gibt es wenig überraschendes, wenig neues. Weiterhin gute Unterhaltung, aber eben nicht wie Teil 1.

Hannibal Staffel 1, Folge 13 “Minnesota”

Endlich bin ich wieder dazu gekommen diese geniale Serie zu schauen. Das Staffelfinale war für mich gut umgesetzt. Manche Dinge hätte ich mir vielleicht etwas dramatischer, effektvoller gewünscht, trotzdem ein gelungener Abschluss einer tollen Serie, die ich definitiv weiterverfolgen werde. Übrigens eine geniale abschließende Szene, mit der die Serie ihre erste Staffel beendet, herrlich!

Doctor Who Staffel 1, Folge 1 “Rose” und Folge 2 “Das Ende der Welt”

Seit Monaten liegt man mir in den Ohren, ich müsste auch endlich mal Doctor Who schauen. Mein Freund und ich hatten einmal in den Ableger Tourchwood reingeschaut und waren davon nur mäßig begeistert, weshalb sich mein Probierwille immer in Grenzen hielt. Nun hab ich mich aber einmal rangewagt und mit Staffel 1 der jüngsten Auflage dieser schon seit Jahrzehnten existierenden Serie begonnen. Was ich bisher sagen kann? Der Humor hat es schon in sich, ansonsten sehr skurill und anders. Ich werde auf jeden Fall noch etwas weiterschauen und mir dann meine Meinung dazu bilden. Abgeneigt bin ich derzeit aber nicht.

Ansonsten habe ich über die Feiertage noch einige Filme erneut angeschaut, darunter Resident Evil 2+3, einige Interpretationen der Weihnachtsgeschichte und einige Kinderweihnachtsfilme.

Ich bin jetzt gespannt, wie euch das neue Format im nächsten Jahr gefallen wird. Habt ihr in letzter Zeit gute Filme geschaut? Worauf freut ihr euch filmtechnisch 2014 besonders?

Rutscht morgen gut ins neue Jahr. Ich wünsche euch viel Glück, Freude und Gesundheit und hoffe, wir sehen und lesen uns auch 2014 fleißig weiter. 🙂

Eure Chrissie


Copyright © 2014. All rights reserved.

Posted 30. Dezember 2013 by Chrissie in category Chrissies cineastische Woche

52 thoughts on “Chrissies cineastische Woche 09.12.13 – 31.12.13

  1. Letitia

    I am listening to this Webern recording now. It is truly splendid! Who would not like this? I think pee8lo&#p217;s ears are more ready for Webern today than in the previous 40 years. I believe this is due to continued exposure to newer idioms via film scores, for example.

    Reply
  2. Dorthy

    Its like you read my thoughts! You appear to understand so much approximately this, such
    as you wrote the e-book in it or something. I believe that
    you can do with a few percent to force the message house a bit, but other than that,
    that is magnificent blog. A great read. I will definitely be back.

    Reply
  3. http://kububer.ru/blog/627.html

    Hi there! Quick question that’s totally off topic. Do you know how to make your site mobile friendly?
    My website looks weird when viewing from my apple iphone.
    I’m trying to find a theme or plugin that might be able
    to correct this issue. If you have any suggestions, please share.
    Thank you!

    Reply
  4. resep masakan sayur untuk anak

    Thanks for ones marvelous posting! I certainly enjoyed reading it, you may be a great author.
    I will be sure to bookmark your blog and may come back from now on. I
    want to encourage you to ultimately continue your great job, have a nice day!

    Reply
  5. Vallie

    This article presents clear idea in favor of the new viewers of blogging, that really how to do blogging and
    site-building.

    Reply
  6. glam seamless

    I’m gone to inform my little brother, that he should also pay a quick visit this website on regular basis to take
    updated from most recent information.

    Reply
  7. Shannan

    Today, I went to the beach front with my children. I found a sea shell
    and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She placed the shell to
    her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
    She never wants to go back! LoL I know this is entirely off topic but I
    had to tell someone!

    Reply
  8. Julienne

    We stumbled over here from a different page and thought I might as well check things out.
    I like what I see so now i’m following you. Look forward to checking out your web page again.

    Reply
  9. Egli Diana Pinto

    I know this website provides quality based articles or reviews and additional information, is there any other web site which provides these kinds of things in quality?

    Reply
  10. Milan

    Hello are using WordPress for your site platform?
    I’m new to the blog world but I’m trying to get started and set up my own. Do you require any coding knowledge to make your own blog?
    Any help would be greatly appreciated!

    Reply
  11. Raul

    Hi there! This blog post couldn’t be written much better!
    Looking at this article reminds me of my previous roommate!

    He constantly kept talking about this. I am going to
    send this post to him. Fairly certain he’ll have a good read.

    I appreciate you for sharing!

    Reply
  12. dimensionstradingintl.com

    Hey there this is kinda of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or
    if you have to manually code with HTML. I’m starting a blog soon but
    have no coding expertise so I wanted to get advice from someone with experience.
    Any help would be enormously appreciated!

    Reply
  13. Iona

    I read this article completely regarding the difference
    of hottest and earlier technologies, it’s awesome article.

    Reply
  14. www.dudutelecom.com.br

    I do believe all of the ideas you have offered for your
    post. They’re very convincing and will definitely
    work. Still, the posts are too quick for beginners. Could you please lengthen them a bit
    from subsequent time? Thanks for the post.

    Reply
  15. Hugo

    I know this if off topic but I’m looking into starting my
    own weblog and was wondering what all is needed to get set up?

    I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?

    I’m not very internet smart so I’m not 100% certain. Any
    recommendations or advice would be greatly appreciated.
    Thanks

    Reply
  16. orok-pnz.ru

    Magnificent beat ! I would like to apprentice while you amend your web site,
    how can i subscribe for a weblog site? The account helped me a applicable deal.
    I have been a little bit familiar of this your broadcast provided brilliant transparent concept

    Reply
  17. http://www.dingleyvillage.com

    Great items from you, man. I’ve be mindful your stuff previous
    to and you are just too fantastic. I actually like what you’ve obtained right here, certainly like what
    you’re saying and the best way wherein you say it.

    You’re making it enjoyable and you continue to care for to keep
    it smart. I can not wait to learn much more from you.
    This is really a wonderful website.

    Reply
  18. best broadband and tv deals

    You are so interesting! I do not think I’ve read through something like this
    before. So wonderful to discover somebody with some unique thoughts on this subject matter.

    Really.. thank you for starting this up. This web site is
    something that is needed on the internet, someone with a bit of originality!

    Reply
  19. http://www.couchong.com

    Hey there! This is kind of off topic but I need some help from an established blog.
    Is it hard to set up your own blog? I’m not
    very techincal but I can figure things out pretty fast.
    I’m thinking about creating my own but I’m not sure where to
    begin. Do you have any ideas or suggestions? Many thanks

    Reply
  20. 163.22.168.6

    My programmer is trying to convince me to move to .net from PHP.
    I have always disliked the idea because of the costs. But
    he’s tryiong none the less. I’ve been using WordPress on a variety of websites
    for about a year and am concerned about switching to another platform.
    I have heard very good things about blogengine.net. Is there a way I can transfer all my wordpress posts into it?
    Any help would be really appreciated!

    Reply
  21. car hydrogen

    I’d like to thank you for the efforts you have put in writing this website.
    I am hoping to check out the same high-grade content from you later on as well.
    In truth, your creative writing abilities has
    motivated me to get my very own website now 😉

    Reply
  22. Felicitas

    whoah this weblog is magnificent i love reading your articles.
    Stay up the good work! You know, many people are looking around for this information, you could help them greatly.

    Reply
  23. www.susukino.info

    Hi there, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam responses?
    If so how do you prevent it, any plugin or anything
    you can recommend? I get so much lately it’s driving me mad so any support
    is very much appreciated.

    Reply
  24. Augusto de Arruda Botelho

    Undeniably believe that which you stated. Your favorite reason seemed to be on the web the
    simplest thing to be aware of. I say to you, I certainly get annoyed while people think
    about worries that they just don’t know about. You managed to hit the nail upon the top
    as well as defined out the whole thing without having side effect , people could take a signal.

    Will probably be back to get more. Thanks

    Reply
  25. Donny

    Hmm it looks like your website ate my first comment (it was extremely long) so I guess I’ll
    just sum it up what I submitted and say, I’m thoroughly enjoying your blog.

    I as well am an aspiring blog blogger but I’m still new to everything.
    Do you have any points for rookie blog writers? I’d genuinely appreciate it.

    Reply

Leave a Comment

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht.